בצל הנתק עם נתניהו: סמוטריץ' וגולדקנופף נועדו בירושלים

איתי גדסי No Comments on בצל הנתק עם נתניהו: סמוטריץ' וגולדקנופף נועדו בירושלים

קשיים במו"מ: נתק בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מאז יום רביעי. לפי הדיווח בפגישה האחרונה ביניהם ניסה נתניהו לשכנע את סמוטריץ' לקחת את תיק האוצר ולוותר על תיק הביטחון

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה האחרונה, יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו״ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף נועדו בירושלים לפגישת עבודה, תיאום ושיתוף פעולה לקראת הקמת הממשלה.

מוקדם יותר, דווח על קשיים במשא ומתן להרכבת ממשלה. נתק בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מאז יום רביעי. כך דיווח עמית סגל בחדשות 12. לפי הדיווח בפגישה האחרונה ביניהם ניסה נתניהו לשכנע את סמוטריץ' לקחת את תיק האוצר ולוותר על תיק הביטחון.

מנגד, ככל שעובר הזמן נראה שיו"ר ש"ס מתקרב יותר למשרד האוצר ושמה שהחל, לפי הפרשנים הפוליטיים, כספין לצרכי משא ומתן, הפך בהמשך לאפשרות אמיתית. בביטאון ש"ס "הדרך" כבר דווח הבוקר כי "דרעי נענה להצעת נתניהו לכהן כשר האוצר". מחר (שלישי) ימסור דרעי הצהרה לתקשורת בשעה 15:00 בפתח ישיבת הסיעה.

הבוקר קראו כמה מרבני הציונות הדתית ליו"ר המפלגה, בתום פגישת עדכון שקיימו עמו – "לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר" על הדרישה לתפקיד שר הביטחון "כדי לחזק את בטחונה של מדינת ישראל, לחזק את רוח צה״ל, למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד לפי ההודעה, הרבנים מבקשים לעמוד על דרישת המפלגה לתיקי החינוך והדתות וציינו כי "יש חשיבות עליונה שהציונות הדתית תוביל את העשייה למען הזהות היהודית של המדינה ברוח תורת ארץ ישראל".

הרבנים פנו "בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים".

בתוך כך, רעיית ראש הממשלה המיועד, הגברת שרה נתניהו, אירחה היום את נשות ראשי הקואליציה לפגישת גיבוש ראשונה אחרי ניצחון הימין בבחירות. בפגישה השתתפו יפה דרעי, רבקה גולדקנופף, אילה בן גביר וגלית מעוז.



0 תגובות